vrijdag 16 mei 2014

Mijn Quilt

Konden jullie de top zien van " Mijn Quilt".
Ik heb hem op de machine door gequilt met een veer patroon .
Op de hoeken heb ik hem eerst op de stof getekend. 
Het lange veerpatroon , daar heb ik alleen de nerf van de rank getekend en uit de vrije hand het veerpatroon gequilt.
Verder een  een bloem in de "diamant".
In de naad gequilt,  van de tussen liggende sterren.
Ik deed dit voor de eerste keer op de machine, wel had ik eerder een meander patroon gedaan, maar dit was nieuw voor mij.
Hier en daar ging ik wel eens mis, maar zo moet ik het leren denk ik.
Verder nog een label gemaakt voor de totale afwerking. 










De stoffen zijn van Howard Marcus en Blackbird Design.
De achterkant is "Meadow van Blackbird Design".
De quilt meet 1.10 X 0,80 is dus niet heel groot.

Verder heb ik een Fussy Friday ster gemaakt,
deze keer in een meer "reproductie stijl", om te proberen.
De gebruikte stof is
 "Luna Notte" by 3 Sisters


Leuk dat je even een kijkje nam. 
Zonnig weekend.
Lieve groetjes,
Evelyne

9 opmerkingen:

  1. Je quilt is prachtig.
    Het label is erg mooi, is die geborduurd of is dit met stift ofzo geschreven?
    Je fuzzy friday vind ik super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap dat je dat al zo mooi kan voor een eerste keer! Wanneer ik dit zo zie wil ik het zó graag zelf ook gaan proberen. Binnenkort toch maar eens een poging wagen.
    Je sterretje is ook erg mooi geworden in deze stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Evelyne. Mooie quilt en een prachtige rand. Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, de quilt.
    Ik ben ook ijverig aan het oefenen, op de naaimachine !
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your quilt is gorgeous! Wow! And your fussy cut star -- so perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je quilt mooi geworden. Ga toch ook maar eens proberen om het met de machine te doen. Prachtige stoffen heb je gebruikt. Waait het bij jullie ook zo koud. Gelukkig schijnt de zon.
    Fijn weekend
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi geworden je quilt met een erg mooie rand.
    Knap hoor op de machine quilten.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie quilt en ook trouwens mooi doorgequilt met de machine. 'k Weet niet of ik dit zou durven want heb maar een simpel exemplaar :-).
    Je fussy cut stars zijn trouwens altijd een feestje om naar te kijken ;-).
    Groetjes en alvast een fijn weekend toegewenst!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...